Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu w Kowalach – grupa Żabki.
- dzieci w wieku 6 lat
Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 8:00-13:00
6:00-7:30
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój. Budowanie z klocków, rysowanie, gry i zabawy przy stoliku. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę.
7:30-8:00
Poranne ćwiczenia ruchowe, zabawy umuzykalniające. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe w sali i łazience.
08:00-08:30 Śniadanie – realizacja założeń programowych z zakresem kształtowania nawyków kulturowych i postaw prozdrowotnych.
8:30 – 9:00
Samodzielna zabawa dzieci pod opieką nauczyciela. Przygotowanie do zajęć.
9:00 – 10:15
Planowane sytuacje edukacyjne. Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową. Zajęcia kierowane z całą grupą według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Organizowanie gier i zabaw twórczych, ruchowych, poznawczych, plastycznych, umuzykalniających, językowych ( język angielski) stymulujących rozwój dzieci.
10:00 – 10:15
II śniadanie
10:15 – 11:45
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinania guzików- suwaków- doskonalenie czynności ). Zabawy swobodne na świeżym powietrzu, zajęcia ruchowe, sportowe, tropiące, spacery, wycieczki – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. Gry i ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ciała.
11.45-12.00
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe (pełnienie dyżuru ) przed i po zakończeniu posiłku.
12.00 12.30
Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami ( widelcem i łyżką ). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.30 – 13.55
Odpoczynek. Słuchanie muzyki relaksacyjnej, utworów literackich: wierszy, bajek, opowiadań, wyciszenie. Zajęcia o charakterze profilaktyczno – wychowawczym. Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania według preferencji dzieci w sali i w ogrodzie. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym, dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Zabawy taneczne, z językiem obcym nowożytnym.
13.55 – 14.20
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe. Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
14.20 – 16.00
Zabawy w sali i ogrodzie według zainteresowań dzieci. Zabawy wspomagające nabywanie gotowości szkolnej. Zabawy w małych grupach przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację
wzrokowo – ruchowo – słuchową. Gry i zabawy stolikowe. Ćwiczenia słownikowe. Rozmowy indywidualne i grupowe.
16.00 – 17.00
Prace porządkowe, tworzenie sytuacji zabawowych rozwijających indywidualne zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne. Zbieranie się dzieci w jednej z grup, rozchodzenie się dzieci do domów.
”Sukces, podobnie jak szczęście, nie może być celem. Musi pojawić się przy okazji, być niezamierzonym efektem ubocznym czyjegoś poświęcenia sprawie większej niż on sam.”
80-180 Kowale
Plac św. Kingi 1