Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Żabki

Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu w Kowalach – grupa Żabki.

Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 8:00-13:00

 

6:00-7:30

Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój. Budowanie z klocków, rysowanie, gry i zabawy przy stoliku. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę.

 

7:30-8:00

Poranne ćwiczenia ruchowe, zabawy umuzykalniające. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe w sali i łazience.

 

08:00-08:30 Śniadanie – realizacja założeń programowych z zakresem kształtowania nawyków kulturowych i postaw prozdrowotnych.

 

8:30 – 9:00

Samodzielna zabawa dzieci pod opieką nauczyciela. Przygotowanie do zajęć.

 

9:00 – 10:15

Planowane sytuacje edukacyjne. Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową. Zajęcia kierowane z całą grupą według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Organizowanie gier i zabaw twórczych, ruchowych, poznawczych, plastycznych, umuzykalniających, językowych ( język angielski) stymulujących rozwój dzieci.

 

10:00 – 10:15

II śniadanie

 

10:15 – 11:45

Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinania guzików- suwaków- doskonalenie czynności ). Zabawy swobodne na świeżym powietrzu, zajęcia ruchowe, sportowe, tropiące, spacery, wycieczki – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. Gry i ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ciała.

 

11.45-12.00

Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe (pełnienie dyżuru ) przed i po zakończeniu posiłku.

 

12.00 12.30

Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami ( widelcem i łyżką ). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.

 

12.30 – 13.55

Odpoczynek. Słuchanie muzyki relaksacyjnej, utworów literackich: wierszy, bajek, opowiadań, wyciszenie. Zajęcia o charakterze profilaktyczno – wychowawczym. Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania według preferencji dzieci w sali i w ogrodzie. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym, dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Zabawy taneczne, z językiem obcym nowożytnym.

 

13.55 – 14.20

Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe. Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.

 

14.20 – 16.00

Zabawy w sali i ogrodzie według zainteresowań dzieci. Zabawy wspomagające nabywanie gotowości szkolnej. Zabawy w małych grupach przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację
wzrokowo – ruchowo – słuchową. Gry i zabawy stolikowe. Ćwiczenia słownikowe. Rozmowy indywidualne i grupowe.


16.00 – 17.00

Prace porządkowe, tworzenie sytuacji zabawowych rozwijających indywidualne zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne. Zbieranie się dzieci w jednej z grup, rozchodzenie się dzieci do domów.

Data dodania: 2022-08-01 15:34:03
Data edycji: 2024-01-21 14:30:47
Ilość wyświetleń: 339

Kalendarz

Grupy

Zobacz co dzieje się w naszych grupach!
Więcej informacji

Nasi Partnerzy

”Sukces, podobnie jak szczęście, nie może być celem. Musi pojawić się przy okazji, być niezamierzonym efektem ubocznym czyjegoś poświęcenia sprawie większej niż on sam.”

Victor Frankl



Nasz cel: wszechstronny rozwój wychowanków
Gmina Kolbudy
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej