Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Sówki

Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu w Kowalach

– grupa dzieci w wieku 6 lat

Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 8:00-13:00

 


6.00 – 7.00

Schodzenie się dzieci do przedszkola – zachęcanie do stosowania form grzecznościowych na powitanie. Aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo – dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy.

 

7.00– 7.30

Zabawy dowolne spontaniczne, gry i układanki przy stoliku. Indywidualna praca z dziećmi – wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela. Zajęcia wyrównawcze oraz z dzieckiem zdolnym.

 

7.30-7.50

Czynności opiekuńcze, wychowawcze, porządkowe i organizacyjne. Ćwiczenia poranne. Wybór dyżurnych.

 

7.50- 8.00

Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne i porządkowe. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. 

 

8.00 – 8.30

Śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku i ładu wokół siebie, przyjmowanie prawidłowej postawy przy stole. Zachowanie ciszy i spokoju w trakcie posiłku. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania.

 

8.30 – 8.45

Sprawdzanie obecności dzieci. Prace organizacyjne i porządkowe w sali. Zabawy w kole na dywanie integrujące grupę. Przyponie poznanych wierszy i piosenek. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Przygotowanie do zajęć.

 

8.45 – 10.00

Realizacja zajęć edukacyjno- wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Prowadzenie zajęć poznawczych, umuzykalniających, językowych – język angielski, ruchowych, profilaktyka logopedyczna. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy, zajęcia rytmiczne.

 

10.00 – 10.20

Drugie śniadanie.

 

10.20 – 10.30

Czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w toalecie.

 

10.30 -11.00

Swobodna zabawa dzieci pod nadzorem nauczyciela.

 

11.00 – 11.45

Wyjście na plac zabaw (nauka ubierania się; utrwalanie, przypominanie kolejności). Zajęcia na świeżym powietrzu; ruchowe, sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe, wycieczki, spacery, zabawy swobodne i spontaniczne.

 

11.45 – 12.20

Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i porządkowe. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. Utrwalanie czynności mycia rąk. Obiad. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie prawidłowej postawy przy stole. Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami. Kształtowanie nawyków żywieniowych. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu.

 

12.20– 12.50

Odpoczynek – słuchanie muzyki relaksacyjnej, utworów literackich: bajek, wierszy, opowiadań. Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.

 

12:50-13.50

Zabawy swobodne dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania według zainteresowań. Zajęcia i ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowanie do ich możliwości i potrzeb.

 

13.50 – 14.20

Przygotowanie do podwieczorku. Czynności higieniczne w toalecie. Podwieczorek. Kulturalne i samodzielne spożywanie posiłku.

 

14.20 – 15.30

Zabawy ruchowe, organizacyjno – porządkowe, integrujące grupę, umuzykalniające. Gry i zabawy stolikowe. Omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Zajęcia w małych zespołach rozwijające talenty dzieci. Zajęcia korygująco – stymulujące

 

15.30 – 17.00

Dowolna działalność dzieci rozwijająca umiejętności organizowania i podejmowania działalności zabawowej. Zabawy ruchowe w sali lub na placu zabaw. Rozchodzenie się dzieci do domu.

Data dodania: 2022-08-01 15:35:23
Data edycji: 2024-01-21 14:30:58
Ilość wyświetleń: 394

Kalendarz

Grupy

Zobacz co dzieje się w naszych grupach!
Więcej informacji

Nasi Partnerzy

”Sukces, podobnie jak szczęście, nie może być celem. Musi pojawić się przy okazji, być niezamierzonym efektem ubocznym czyjegoś poświęcenia sprawie większej niż on sam.”

Victor Frankl



Nasz cel: wszechstronny rozwój wychowanków
Gmina Kolbudy
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej