W naszym przedszkolu wdrażany będzie projekt „Przedszkolaki- Reporterzy. ” Wezmą w nim udział dzieci z polskich przedszkoli Litwy, Belgii, Czech i Łotwy oraz dzieci z naszego przedszkola. Mamy nadzieję, że niebawem dołączą do nas również przedszkola z innych krajów. Będziemy miedzy innymi tworzyć reportaże z życia dzieci i tworzyć ich księgę, pisać do siebie listy i wymieniać się zdjęciami.
Ideą projektu jest nawiązanie relacji pomiędzy dziećmi. Będą one mogły wymieniać się myślami, poznawać swoje tradycje narodowe, dostrzegać podobieństwa między sobą i akceptować różnice.
Przedszkolaki z Polski korespondując z dziećmi które mają kontakt z językiem polskim tak często jak one będą pełnić role nauczycieli języka co może je skłonić do szczególnej staranności w jego używaniu.
Dzieci wzmocnią swoją tożsamość narodową i będą dzielić się wiedzą na temat polskich tradycji narodowych. Poszerzy to ich wiedzę na temat historii i kultury Polski.
Mamy nadzieję, że zaaprobują Państwo udział dzieci w tym projekcie. Prosimy o wyrażenie na to pisemnej zgody.
Cele:
budzenie umiłowania tradycji i tożsamości narodowej,
kształcenie wartości moralnych i obywatelskich;
kształtowanie poczucia wartości jako członka społeczności europejskiej,
poszerzanie wiedzy o świecie,
kształtowanie umiejętności współpracy w grupie rówieśniczej,
budowanie poczucia własnej wartości,
rozwijanie umiejętności formułowania myśli,
kształtowanie pozytywnych zachowań i postaw wobec drugiego człowieka,
promocja przedszkoli i osiągnięć wychowanków,
Uczestnicy projektu:
Przedszkole w Kowalach
Polskie przedszkola na terenie Europy
Zarys działań:
Tworzenie cyklu reportaży z życia dzieci (raz na miesiąc) -Dzieci z przeszkoli piszą w grupach reportaże na zadany temat (i wymieniają się nimi tworząc zbiór.
Wspólne świętowanie – Dzieci wysyłają sobie życzenia z okazji świąt.
Wymiana zdjęć i relacji z przedszkolnych imprez -Dzieci opowiadają sobie o życiu przedszkola. Relacjonują wydarzenia i imprezy.
Ulubione miejsca w obiektywie – Wysyłanie zdjęć z rodzinnych wycieczek i wakacji – gdzie bywamy? Zaznaczanie miejsc na mapie.
Osoby odpowiedzialne: Dorota Szlendak
Czas trwania- IX/VI Realizacja: gr. „Pszczółki” 6-latki
”Sukces, podobnie jak szczęście, nie może być celem. Musi pojawić się przy okazji, być niezamierzonym efektem ubocznym czyjegoś poświęcenia sprawie większej niż on sam.”