''Pokaż, Maluszku jak tupiesz nóżką, czyli muzyczny kwadrans rytmiczny''
"Pokaż, Maluszku jak tupiesz nóżkÄ…, czyli muzyczny kwadrans rytmiczny"
Autor: Maria Tomaszewska, Katarzyna Czajkowska
Cele: GÅ‚ównym celem zajęć umuzykalniajÄ…cych w żłobku i w przedszkolu jest rozwój wrażliwoÅ›ci muzycznej dzieci, przygotowujÄ…cy do nauki poprawnego Å›piewania i sÅ‚uchania muzyki. ZajÄ™cia bazujÄ… na piosence i na nie w wiÄ™kszoÅ›ci oparte sÄ… zabawy i ćwiczenia sÅ‚uchowo-ruchowe. Różnorodne formy ćwiczeÅ„ i zabaw wpÅ‚ywajÄ… dodatnio na ksztaÅ‚towanie pozytywnych cech charakteru i przygotowujÄ… dzieci do dalszego etapu edukacji poprzez:
ksztaÅ‚towanie umiejÄ™tnoÅ›ci komunikowania siÄ™ i wspóÅ‚dziaÅ‚ania w grupie,
rozwijanie silnej woli,
budzenie wiary we wÅ‚asne siÅ‚y i celowoÅ›ci podejmowanych wysiÅ‚ków,
wybieranie umiejętności skupiania się i koncertowania na wykonywanej czynności.
”Sukces, podobnie jak szczęście, nie może być celem. Musi pojawić siÄ™ przy okazji, być niezamierzonym efektem ubocznym czyjegoÅ› poÅ›wiÄ™cenia sprawie wiÄ™kszej niż on sam.”