Ogólnopolski projekt edukacyjny „Sztuka emocji” Autor: Natalia Pawlik-Kopica
Cel główny: Przybliżenie i oswojenie dzieci ze światem uczuć i emocji za pomocą sztuki w różnych formach.
Cele: - wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, - oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie, - przygotowywanie do rozumienia emocji, - uczuć własnych i innych ludzi oraz dbanie o zdrowie psychiczne, - tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki. - tworzenie przez nauczycieli warunków do twórczej aktywności dzieci w procesie zabawy, - wprowadzenie dzieci w świat sztuki o charakterze lokalnym, ogólnopolskim, europejskim i światowym, - kształtowanie umiejętności rozumienia i interpretowania pojęć przy wykorzystaniu różnych form sztuki, - doskonalenie umiejętności swobodnej wypowiedzi i zdolności interpretacji, - odkrywanie talentów, - budowanie więzi w grupie
”Sukces, podobnie jak szczęście, nie może być celem. Musi pojawić się przy okazji, być niezamierzonym efektem ubocznym czyjegoś poświęcenia sprawie większej niż on sam.”